Mysigt =)

Hejsan

Håller på att laga lite käk (eller okej då, koka makaroner och värma thai-gryta så jag är väl inte mycket till kock ^^) och ska sedan bänka mig framför läxböckerna (prov på tisdag!) och sedan vira in mig i en filt och glo på tv! En riktig myssöndag med andra ord!

Vi var ju förresten på Marstrand igår! Helt underbart ställe! Jag var dock inte speciellt smart, utan struntade i att ta med mig en kofta! Hemma var det ju supervarmt men ute vid havet blåste det en hel del! Så fick låna papsens kavaj! Inte överdrivet snyggt till min svarta klänning kanske! Haha! Grillade korv och bröd och hade det riktigt mysigt! Var längesedan jag var där! Mamsen och gänget insisterade på att gå runt hela ön! Det var fruktansvärt tur att jag dagen till ära hade tagit på mig vita converse =). Marstrand är verkligen supermysigt! När jag var liten var vi ofta där med älskade mormor och morfar så har mycket fina minnen därifrån =). Senare på kvällen blev det ännu mer grillkäk! Blev klyftpotatis, kött och tzatsiki! Helt underbart gott! Jag älskar verkligen sommar-mat, och det faktum att man kan sitta ute och äta utan att frysa rumpan av sig! Blev en sväng till Gråbo framåt kvällskvisten för lite festligheter! Var väldigt kul =)

Vi åt förresten en helt underbar frukost förut! Melon, jordgubbar och hallon! Kändes otroligt nyttigt ;) Var otroligt sugen på att käka upp resterna av mina chilinötter och ostbågar, men till min stora förfäran var dom slut! Så jag körde på det nyttiga alternativet istället!

Underbar frukost, ey? ;)

Grillning på Marstrand! Mysigt!

Tyckte denna bilden var så mysig! =)

Förresten! Jag är så otroligt irriterad över att jag alltid lyckas med det mest omöjliga! Gårdagens utflykt till havet resulterade i att jag fick otroligt mycket färg! (kan jag behöva, så kritivt som jag är :P) I vilket fall som helst, jag har fått en underligt ojämn färg i nyllet, då en hårslinga låg över en liten del av pannan! Ser verkligen inte klokt ut! Haha! Att jag alltid ska lyckas! Jag har då inte tur med solen! Minns förresten förra året när jag, Ems och Oris låg och stekte på saltholmen en fruktansvärt varm sommardag! Jag började känna att solen tog något enormt på min stackars rygg, så jag bestämde mig för att bege mig hemåt! Kunde inte riktigt sitta ordentligt på bussen hem för det gjorde så otroligt ont på ryggen! Fick sedan ett "köttsår" som har resulterat i fula ärr i slutet av nacken! :( Så ta det lugnt med solen gott folk!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0